TELECARE

Markedsledende i Norden inden for mobilreperation

Mobilreparationsbranchen har tidligere været præget af en lang række små selvstændige værksteder og reparationscentre. Men de seneste år har Telecare Service konsolideret markedet – først i Danmark og efterfølgende på tværs af Norden.

I løbet af de sidste tre år er det lykkedes danske Telecare Service at konsolidere markedet for reparation, logistik og service af mobiltelefoner og tablets på de nordiske markeder. I 2012 gik virksomheden ind på det svenske marked, og året efter investerede CataCap i Telecare Service, der med den nye investering i ryggen kunne opkøbe de to største konkurrenter i henholdsvis Danmark og Norge i 2014.

”Konsolideringen har givet os en lang række fordele. Først og fremmest betyder det, at vi på professionel og ensartet vis kan servicere på tværs af lande og håndtere store kunder som Elgiganten og Telia Sonora, der selv opererer i hele Norden. Derudover giver vores størrelse en række interne synergieffekter, hvor vi blandt andet kan lære af hinanden via best practice, ligesom vi har fået flere kræfter til forretningsudviklingen,” siger Martin Pedersen, der tiltrådte som direktør i november 2014.

KOMPLEKS FORRETNING I FIRE LANDE
Med opkøbet af norske Deltaservice og finske Optima i 2014 blev Telecare Service nordisk markedsleder i branchen med 500 medarbejdere i fire lande og en samlet omsætning på cirka 600 mio. kr.

”Vi servicerer hele værdikæden fra telefonproducenter og operatører til forsikringsselskaber og naturligvis vigtigst af alt selve slutkunden, hvis telefon er gået i stykker. Derudover fungerer vi både som servicepartner inden for garantiperioden på 24 måneder og efterfølgende,” fortæller direktøren, der ser spændende muligheder for at udvikle forretningen yderligere i de kommende år.

”På den korte bane skal vi først og fremmest fokusere på at sikre en fuld integration af de tre virksomheder på alle fire markeder. Den proces tager i sagens natur nogle måneder. På længere sigt skal vi i endnu højere grad adressere services som fx data recovery, bytteservices og hotlines og blive endnu dygtigere til at håndtere markedet uden for garantiperioden,” siger Martin Pedersen.