L + M

Fusion skal løfte dansk madkultur

Claus Meyer og Grønlykke-brødrene bag Løgismose har slået deres virksomheder sammen til et nyt dansk madimperium under navnet L + M med Steen Halbye i spidsen. De to familievirksomheder får med sammenlægningen flere ressourcer til at indfri ambitionerne om at løfte kvaliteten af mad og råvarer.

Løgismose og Meyers har hver især spillet en afgørende rolle i udviklingen af dansk madkultur. Fusionen af de to virksomheder er kulminationen på et langt venskab mellem to familier, der nu sammen vil styrke den danske madkultur.

”Med sammenlægningen får de to virksomheder flere distributionskanaler og stærkere kompetencer. Løgismose har fx en stærk tradition inden for produktion og distribution af fødevarer til detailhandlen, mens Meyers eksempelvis har en stærk tradition inden for branding, kommunikation og drift af kantiner,” siger Steen Halbye, direktør i L + M.

VIL STYRKE DANSK MADKULTUR
Fokus i den nye virksomhed er at skabe en bæredygtig madkultur, som kan overleveres til den næste generation – uden at være forbeholdt en snæver økonomisk eller kulturel elite.

”Folkene bag Løgismose og Meyers deler en vision om at forbedre den danske madkultur, og begge virksomheder har gjort en formidabel indsats for dette igennem de sidste 20 år. Tilsammen ønsker de to virksomheder nu at nå endnu bredere ud og tilbyde alle danskere kvalitetsfødevarer til rimelige priser – og gerne dér, hvor de køber ind i dagligdagen,” siger Steen Halbye.

FÆLLES MÅL OG STORT VÆKSTPOTENTIALE
Det nye selskab med 830 medarbejdere har en årlig omsætning på ca. 1 mia. kr. og udsigt til vækst. Det er ambitionen fortsat at kunne løfte kvaliteten af fødevarer og gøre dem tilgængelige for alle.

”De to brands vil fortsætte med hver sin stærke identitet, men sammenlægningen byder på flere fælles vækstscenarier. Blandt andet kan vi nu styrke fødevareproduktion til detailhandlen,” siger Steen Halbye.

FAKTA OM DANSK VÆKSTKAPITAL I

FONDSMIDLER

4,1 mia.

FONDE I PORTEFØLJEN

16