BLACKWOOD SEVEN
AUTOMATISERET MEDIEPLATFORM ÅBNER MEDIERNES BLACK BOXDet var et erfarent team fra medie- og teknologiverdenen, der i 2013 stiftede Blackwood Seven. Med investeringer fra bl.a. venturefonden Sunstone Capital har virksomheden udviklet en ny medie-platform, der baseret på data gør medieindkøb og annoncering mere gennemskueligt. Blackwood Seven har udviklet en teknologisk platform, som med udgangspunkt i effekttal gør annoncører i stand til at planlægge og eksekvere mediekampagner på tværs af medier. På den måde kan annoncøren få et direkte indblik i, hvilke medietiltag der virker – og løbende justere indsatsen. ”Vores forretning og rådgivning er bygget på, at vi arbejder ud fra data i stedet for gisninger og mavefornemmelser. Populært sagt handler det om at åbne den black box, som medieindkøb ellers kan være. Præcis ligesom man med Google Analytics kan blive klogere på effekterne af en virksomheds adfærd i den digitale verden, kan vores platform give lægmand et direkte indblik i, hvilke medieindkøb der virker,” siger managing partner Thomas Bertelsen. KLAR TIL OPKØB I TYSKLAND ”Vi har opbygget en bred kundebase i Danmark, som danner et godt grundlag for den yderligere teknologiudvikling, der er så vigtig for vores produkt. Derudover planlægger vi ekspansion i udlandet og arbejder derfor på opkøbsmuligheder, i første omgang i Tyskland,” fortæller Thomas Bertelsen og tilføjer, at netop den kontinuerlige udvikling af den teknologiske platform er en vigtig del af forretningsudviklingen. ”Vores kernefokus er at blive endnu dygtigere til at crunche tallene automatisk. Blandt andet arbejder vi i øjeblikket meget med at bruge virksomheders salgsdata til løbende at analysere på, hvad der virker mediemæssigt. Det har vist sig at give gode resultater, og vi oplever en stor efterspørgsel på netop den type ydelser,” slutter Thomas Bertelsen. |
FAKTA OM DANSK VÆKSTKAPITAL I
FONDSMIDLER
4,1 mia.
FONDE I PORTEFØLJEN