NOCOPO
Webportal sammenligner priser på bilforsikringerIværksætterne bag it-virksomheden Nocopo, Nordic Consumer Portals, har udviklet websitet comparo.dk, som sammenligner priser på bilforsikringer. Forbrugerne får overblik – forsikringsselskaberne får adgang til værdifulde data. På comparo.dk indtaster du din nummerplade og et par personlige oplysninger, og herefter viser sitet en liste over priser på bilforsikringer fra en række forskellige forsikringsudbydere. På under fem minutter har du et overblik over priserne på markedet, og du er nu kun ét klik fra at indhente tilbud fra forsikringsselskaberne. “Undersøgelser viser, at forskellen i pris langt fra afspejler, hvor godt din forsikring dækker. Så der kan altså være mange penge at spare for den oplyste forbruger. Indtil nu har danskerne ikke haft mulighed for at danne sig et hurtigt overblik over priserne i markedet,” siger adm. direktør i Nocopo, Lars Lund-Nielsen. ÅBENLYST MARKED “Onlinehandel med andre forbrugsvarer er generelt meget langt fremme i Danmark. Så derfor overraskede det mig at finde ud af, at de danske forsikringsselskaber er bagud på den front,” fortæller Lars Lund-Nielsen. VÆRDIFULDE DATA TIL SALG “Vi har over 500.000 forskellige søgninger på serveren. Datamængden er helt enestående, og forsikringsselskaberne bruger os allerede til konkurrentovervågning. Vi kan stille viden til rådighed, der fx kan hjælpe dem til at optimere deres priser. Sitet dirigerer desuden forbrugerne videre til forsikringsselskaberne,” forklarer direktøren. COPY-PASTE TIL ANDRE LANDE “Den brugerplatform, vi har bygget op, er nem at kopiere til resten af Norden. Så vi vil hurtigt kunne eksportere konceptet til andre lande. På sigt kan portalen også blive udvidet til at inkludere andre typer forsikringer eller andre produkter som fx mobilabonnementer,” siger Lars Lund-Nielsen. |
FAKTA OM DANSK VÆKSTKAPITAL I
FONDSMIDLER
4,1 mia.
FONDE I PORTEFØLJEN