STICKS’N’SUSHI
Sushi-koncept eksporterer kvalitet og stemningSushi og japanske yakitori-sticks serveret i smagfuldt indrettede lokaler. Varm velkomst og god stemning. Det er konceptet, der ved hjælp af en god portion japansk grundighed, ydmyghed og disciplin er blevet godt cementeret i det danske marked. De første restauranter er åbnet i London, og næste skridt er en tysktalende metropol. “Irasshaimase” siger den unge Sticks’n’Sushi-medarbejder, der åbner døren for dig på restauranten. Det er japansk for velkommen. Uanset om du spiser her eller tager maden med hjem, fornemmer du den gode stemning og en særlig atmosfære i restaurantens minimalistisk indrettede lokaler. “I virkeligheden er Sticks’n’Sushi jo bare en restaurant. Men det, vi sælger, er ikke kun kvalitetsmad. Det er et koncept og et brand. Så når du fx står i kø i restauranten for at hente takeaway, skal du føle, at det øger din livskvalitet. Det skal med andre ord være en positiv oplevelse, der pirrer dine fem sanser,” fortæller adm. direktør Kim Rahbek Hansen, der er en af grundlæggerne. TOPKVALITET TIL ALLE “Vi har ramt et hul i markedet, og så er vi meget grundige i opstartsfasen. Fx har det taget tre års forberedelse at åbne den første restaurant i London. Vores koncept passer til mange. Det er topkvalitet til lidt billigere priser. Derfor ser du både forretningsfolk med laptops og familier med børn på vores restauranter,” siger Kim Rahbek Hansen. VIRKSOMHEDSKULTUR OVER GRÆNSER “Vi har nu fået mulighed for at ekspandere hurtigere. Selvom restauranterne er indrettet forskelligt, er sjælen og maskinrummet det samme. Det gør det lettere at eksportere konceptet,” fortæller Kim Rahbek Hansen. |
FAKTA OM DANSK VÆKSTKAPITAL I
FONDSMIDLER
4,1 mia.
FONDE I PORTEFØLJEN