FALCON SOCIAL

Skaber overblik på nettet

I 2012 investerede NCP-IVS III i Falcon Social, der har specialiseret sig i at tilbyde virksomheder komplette løsninger inden for social media marketing. Falcon Social dækker både analyse og specialiseret lytteteknologi, så virksomheder kan holde sig orienteret om de samtaler, der foregår om dem på sociale kanaler, og planlægge marketing og andre kommunikationstiltag, både internt i virksomheden og eksternt, i ét samlet værktøj.

”Kampagner i sociale medier foregår i realtid og skal være interaktive. I dag er marketingafdelingen en frontløber i forretningsdriften, og de skal på kort tid kunne bedømme, hvordan man skal forholde sig til forbrugernes input, som kommer via sociale medier,” forklarer Ulrik Bo Larsen, der er medstifter og adm. direktør i Falcon Social.

Falcon Social løser dermed en række vigtige forretningsudfordringer for virksomheder, som er involveret i forbrugermarkedsføring. Uanset om virksomheden markedsfører sig over for en global, en national eller en sprogmæssig målgruppe, så er der et stort behov for koordination for at kunne producere social marketing-programmer, der fungerer på brugernes præmisser, siger han.

Han ser virksomhedens stærkeste konkurrenceparameter som evnen til at skabe løsninger til konkrete, forretningskritiske problemstillinger hos kunderne. Disse løsninger skal have en intuitiv og visuel grænseflade, der giver hurtig og relevant information til de beslutninger, der kan gøre indsatsen inden for social marketing til en succes.

EKSPANSION I USA
Falcon Socials evne til at udarbejde virksomhedsløsninger med stærk integration på tværs af organisatoriske skel har skabt international interesse, og i dag er Falcon Social med helt fremme i konkurrence med langt større konkurrenter på det amerikanske marked. NorthCap Partners er indtrådt i bestyrelsen, som også tæller en international e-commerce specialist.

”Med NorthCap i ryggen og en række dygtige bestyrelsesmedlemmer til at rådgive os er vi rigtig godt stillet til at fortsætte den stærke vækst, vi har oplevet siden starten af 2010,” siger Ulrik Bo Larsen.

FAKTA OM DANSK VÆKSTKAPITAL I

FONDSMIDLER

4,1 mia.

FONDE I PORTEFØLJEN

16